Økonomiudvalget varetager kommunens økonomiske planlægning og har ansvaret for kommuneplanlægningen samt for en samordnet løsning af kommunens planlægningsopgaver.
Udvalget fastlægger de fælles planforudsætninger og bistår de stående udvalg med tilvejebringelse af det nødvendige grundlag for udvalgenes planlægningsopgaver.
Derudover har udvalget ansvar for:
- Køb, salg og pantsætning af fast ejendom
- Generelle statistiske opgaver
- Kommunens IT-forhold
- Almindelige anliggender, der ikke er henlagt til noget andet udvalgsområde
- Beredskabet
- Hyrevognskørsel
- Støttet byggeri
- Lokaldemokrati
- Grønt Forum
- Udbetaling af kontante ydelser til ældre (folkepension m.m.)
Udvalget varetager den overordnede forvaltning af kommunens borgerservicecenter.
Økonomiudvalget afholder i 2024 møder på følgende dage:
- 24. januar
- 28. februar
- 19. marts
- 17. april
- 15. maj
- 12. juni
- 21. august
- 11. september
- 2. oktober
- 13. november
- 4. december
Økonomiudvalget afholder i 2025 møder på følgende dage:
- 22. januar
- 26. februar
- 18. marts
- 23. april
- 14. maj
- 18. juni
- 20. august
- 10. september
- 1. oktober
- 12. november
- 10. december
Økonomiudvalget består af borgmesteren, der er formand for udvalget, og seks af Kommunalbestyrelsens øvrige medlemmer.
Formand
Gert Jørgensen (C)
Øvrige medlemmer
Kasper Nygaard (M)
Lars Schmidt (C)
Susanne Borggaard (D)
Anne Madsen (A)
Preben Lund (A)
Linda Nielsen (F)