Ventetid på MitID-hjælp

24. marts 2022
Overflytning til MitID giver lang ventetid i Borgerservice.


Alle borgere skal i den kommende tid skifte deres NemID ud med det nye MitID, som er en sikrere digital løsning.


Mange henvender sig i Borgerservice for at få hjælp. Det betyder, at Sorø Kommunes Borgerservice i øjeblikket har rigtig lang ventetid på tidsbestilling.

 

Leder af Borgerservice, Sandra Oemig, siger:

"Vi arbejder på højtryk på at sænke ventetiden. Det hjælper desværre ikke at ringe til kommunen og rykke eller bede vores callcenter om hjælp. Man må booke tid via hjemmesiden, og der bliver jævnligt lagt flere tider op. Hvis man ikke kan få en tid inden for 30 dage, kan man ringe til sin bank og bede om udsættelse af overgangen fra NemID til MitID. Vi forstår godt, det er frustrerende, men vi arbejder, så hurtigt vi overhovedet kan."

 

Fakta: Hvis Borgerservice skal hjælpe med MitID

Husk at medbringe gyldig billedlegitimation (gyldigt pas eller kørekort). Hvis du IKKE har gyldig billedlegitimation, skal du medbringe sundhedskort SAMT dåbs- eller navneattest eller bopælsattest. Og husk endelig dine forskellige koder til NemID og mail.

Kontakt

Borgerservice

Tlf.: 57 87 60 00
borgerservice@soroe.dk 
ÅbningstiderMan-ons: 10.00-13.00
Tors: 10.00-17.00
Fre: 10.00-13.00
AdresseRådhusvej 8
4180 Sorø

CORONAVIRUS

Se aktuelle åbningstider og praktiske oplysninger her.