Råd og nævn
De forskellige råd og nævn fungerer som kommunens sparringspartnere på forskellige områder.
Rådene spiller en vigtig rolle for det lokale demokrati og er en af borgernes vigtigste kanaler til at blive hørt og inddraget i det politiske arbejde.
Huslejenævn
Huslejenævnet behandler klager og tvister om lejemæssige vilkår hos private udlejere, f.eks. om
- huslejens størrelse (inkl. spørgsmål om depositum/forudbetalt leje)
- forhøjelse af leje (inkl. stigning i lejers betaling af á conto bidrag til varme og vand)
- omkostningsbestemte varme- og vandregnskaber
- lejevilkår
- opsigelse af lejemål (inkl. hvor meget lejer skal betale for istandsættelse efter fraflytning eller afregning af depositum efter fraflytning)
- manglende vedligeholdelse (både for lejer og udlejer)
- iværksættelse af forbedringsarbejder
- lejers betaling for signalforsyning fra fællesantenneanlæg
- regnskaber for konti til ind- og udvendig vedligeholdelse
- manglende overholdelse af husordenen (husordenssager kan kun indbringes af udlejer)
Huslejenævnet behandler ikke sager med uenighed om opsigelse og ophævelse af lejeaftaler.
Indbringelse af sager for Huslejenævnet
Både udlejere og lejere kan indbringe sager for Huslejenævnet. I sager, hvor udlejer ensidigt varsler lejeforhøjelse skal udlejer indbringe varslingen for Huslejenævnet, hvis han ønsker at opretholde det krav, han fremsætter i varslingen. Det gælder også i de tilfælde, hvor lejerne gør indsigelser mod vand- og varmeregnskaber, og udlejer vil fastholde sit krav om merbetaling.
Det koster 308 kr. (2018) at indbringe en sag for Huslejenævnet. Gebyr for forhåndsgodkendelse af leje er dog fastsat til 514 kr. Beløbene reguleres en gang årligt. Huslejenævnet iværksætter ikke en realitetsbehandling af den indbragte sag, førend beløbet er betalt. Beløbet skal indbetales til Danske Bank: reg. 4343, konto 4343017200, mærket "Huslejenævn".
Alle sager, der ønskes behandlet af Huslejenævnet, skal indbringes skriftligt med præcisering af, hvad det er, nævnet skal tage stilling til. Klagen skal vedlægges den fornødne dokumentation for det, du gerne vil have behandlet. Generelt vil det som minimum være kopi af lejekontrakten.
Du skal sende eller aflevere sagen til: Sorø Kommunes Huslejenævn, pdl@soroe.dk, Rådhusvej 8 4180 Sorø.
Du kan få yderligere oplysninger om Huslejenævnet hos nævnets sekretær Pia Düring Lausen på telefon 5787 6016.
Huslejenævnets sagsbehandling
Som administrativ klageinstans indhenter Huslejenævnet selv de fornødne oplysninger hos sagens parter og eventuelle offentlige myndigheder. Oplysninger, der indgår i nævnets afgørelse, forelægges sagens parter til udtalelse.
Huslejenævnet afgør selv, hvilke nærmere undersøgelser, der skal foretages i sagen, og nævnet har ret til at indhente oplysninger hos sagens parter, alle offentlige myndigheder og private. Desuden kan nævnet foretage besigtigelse af ejendommen eller lejligheden - i sådanne tilfælde vil både lejer og udlejer blive indkaldt til besigtigelsen med mindst en uges varsel.
Sagsbehandlingstiden er meget forskellig afhængig af, hvilken type sag det drejer sig om. Det følger dog af Boligreguleringslovens § 42, at Huslejenævnet skal træffe afgørelse senest 4 uger efter, at Huslejenævnet har modtaget svar på dets høringsskrivelser til sagens parter og eventuelle andre offentlige myndigheder. Hvis Huslejenævnet ikke har truffet en afgørelse inden udløb af fristen på 4 uger, kan klageren indbringe sagen for boligretten uden at afvente Huslejenævnets afgørelse.
Udlejer og lejer kan ikke - hverken i Huslejenævnet eller i nævnssekretariatet - forvente at få råd og vejledning, der går ud over vejledning om, hvilke typer af sager, der kan indbringes for Huslejenævnet, og hvordan man skal forholde sig i forbindelse med at indbringe en sag.
Huslejenævnets afgørelse kan ankes til Boligretten. Det skal ske senest 4 uger efter, at parterne har fået nævnets afgørelser.
Hvis lejer får medhold
I forbindelse med lejelovsændringer pr. 1. juli 2015 er indført en regel, hvorefter en udlejer pålægges et gebyr, såfremt en lejer får fuldt medhold i en sag. Reglen findes i boligreguleringslovens § 39, stk. 2.
Gebyret er i 2018 på 2.139 kr. og reguleres den 1. januar hvert år.
Det er nævnet der vurderer om betingelserne for gebyrpålæg er til stede, hvilket alene kan ske når lejer får fuldt medhold.
Der er ikke en modsvarende regel hvis en udlejer får fuldt medhold.
Medlemmer af Huslejenævnet
Huslejenævnet består af følgende medlemmer:
- Formand Bent Pedersen
- Svend Erik Pedersen (Lejernes Landsorganisation)
- Vagner Pedersen (Sorø Grundejerforening)
Beboerklagenævn
Lovgrundlag
Beboerklagenævnet er nedsat i medfør af lov om almene boliger § 96.
Hvordan indbringes en sag for Beboerklagenævnet?
Både udlejere og lejere kan indbringe sager for Beboerklagenævnet. Denne sendes via mail til sekretæren for Beboerklagenævnet, Pia Düring Lausen, på pdl@soroe.dk eller med post til:
Sorø Kommunes Beboerklagenævn
Rådhusvej 8
4180 Sorø
Att: Pia Düring Lausen
Det koster 144 kr. (2018) at indbringe en sag for Beboerklagenævnet. Beløbet reguleres en gang årligt. Beboerklagenævnet iværksætter ikke en realitetsbehandling af den indbragte sag, førend beløbet er betalt. Beløbet skal indbetales til Danske Bank: reg. 4343, konto 4343017200, mærket "Beboerklagenævn".
Hvilke sager behandler Beboerklagenævnet?
Beboerklagenævnet behandler klager og tvister, der vedrører lejemæssige vilkår mellem lejere og udlejere i det almene byggeri, f.eks.:
- Formalia i forbindelse med varsling af lejeforhøjelser (dvs. overholdelse af tidsfrister, og ikke huslejens størrelse)
- Boligens stand ved indflytningen
- Frister for udlejers udførelse af arbejder i det lejede
- Lejers ret til at foretage installationer og forbedringer af det lejede (råderet mm.)
- Vedligeholdelse og istandsættelse (herunder ved fraflytning) • Lejers pligt til at tilbagebetale beboerindskud eller depositum
- Lejers betaling for varme, vand mv.
- Lejers betaling for fællesantenner
- Lejers ret til fremleje, bytte og til fortsættelse af lejemål
- Husordensovertrædelser
- Lovligheden af beslutninger, der er truffet af beboerdemokratiske organer (dvs. om de beboerdemokratiske regler er overholdt)
- Anvisning af almene familieboliger
Beboerklagenævnet kan
- afgøre, om en klager har ret
- erklære om en beslutning i beboerdemokratiet er gyldig
- sende en advarsel til en beboer
- give en beboer en betinget opsigelse (det vil sige, at opsigelsen kun kan føres ud i livet, hvis vedkommende gentager sin forsyndelse)
- ophæve et lejemål (i værste fald til udflytning uden varsel)
Beboerklagenævnet behandler ikke
- sager om erhvervslejemål
- tvister mellem lejer og udlejer i private udlejningsejendomme, se Huslejenævn.
- opsigelse eller ophævelse af et lejemål
- huslejens størrelse (hører under det kommunale tilsyn)
- forholdsmæssigt afslag i lejen som følge af mangler ved det lejede
- hvorvidt en beslutning truffet af de beboerdemokratiske organer er hensigtsmæssig og økonomisk fornuftig (hører under det kommunale tilsyn)
Alle sager, der ønskes behandlet af Beboerklagenævnet skal indbringes skriftligt med præcisering af, hvad det er, nævnet skal tage stilling til. Klagen skal endvidere vedlægges den fornødne dokumentation for forholdet, der ønskes behandlet. Generelt vil det som minimum være kopi af lejekontrakten. Beboerklagenævnets sagsbehandling Som administrativ klageinstans indhenter Beboerklagenævnet selv de fornødne oplysninger hos sagens parter og evt. hos offentlige myndigheder. Oplysninger, der indgår i nævnets afgørelse forelægges sagens parter til udtalelse.
Beboerklagenævnet afgør selv, hvilke nærmere undersøgelser, der skal foretages i sagen, og nævnet har ret til at indhente oplysninger hos sagens parter, alle offentlige myndigheder og private. Desuden kan nævnet foretage besigtigelse af ejendommen eller lejligheden - i sådanne tilfælde vil såvel lejer som udlejer bliver indkaldt til besigtigelsen med mindst en uges varsel.
Sagsbehandlingstiden er meget forskellig afhængig af, hvilken type sag det drejer sig om. Det følger dog af lov om leje af almene boliger § 105, at Beboerklagenævnet skal træffe afgørelse senest 4 uger efter, at Beboerklagenævnet har modtaget svar på dets høringsskrivelser til sagens parter og evt. andre offentlige myndigheder. Hvis Beboerklagenævnet ikke har truffet en afgørelse inden udløb af fristen på 4 uger, kan klageren indbringe sagen for boligretten uden at afvente Beboerklagenævnets afgørelse.
Udlejer og lejer kan ikke - hverken i Beboerklagenævnet eller i nævnssekretariatet - forvente at få råd og vejledning, der går ud over vejledning om hvilke typer af sager, der kan indbringes for Beboerklagenævnet, og hvordan man skal forholde sig i forbindelse med indbringelsen af en sag.
Beboerklagenævnets afgørelse kan ankes til Boligretten. Dette skal ske senest 4 uger efter, at nævnets afgørelser er meddelt parterne. Sagen sendes eller afleveres til:
Sorø Kommunes Beboerklagenævn
Rådhusvej 8
4180 Sorø
Du kan få yderligere oplysninger om Beboerklagenævnet hos nævnets sekretær Pia Düring Lausen på telefon 5787 6016.
Medlemmer af Beboerklagenævnet
Beboerklagenævnet består af følgende medlemmer:
- Formand Bent Pedersen
- Poul Erik Jensen (Lejernes Landsorganisation)
- Annette Fischer (Boligorganisationerne)
Bevillingsnævn
Bevillingsnævnets medlemmer
- Henrik Kjølby Pedersen
- Jan Henriksen
- Joachim Clausen
- Morten Fischer Nielsen
- Henrik Rasmussen
- Abelone Bergløv
- Ditte Obel Skriver (repræsenterer Politidirektøren)
- Morten Wendelboe (sagkyndigt medlem)
- Sekretær Pia Düring Lausen, telefon 5787 6016
Bevillingsnævnet holder 4 møder om året.
Hvilke ansøgninger behandler Bevillingsnævnet?
- Alkoholbevilling
- Fornyelse af alkoholbevilling
- Godkendelse af bestyrer
- Udvidet åbningstid
- Udskiftning af bestyrelsen.
Se restaurationsplan for Sorø Kommune.
Ansøgningen skal sendes til:
Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi
Tilladelsessektionen
Parkvej 50
4700 Næstved
Grønt Forum
Grønt Forum
Grønt Forum er nedsat af byrådet i Sorø Kommune og er et rådgivende organ for Økonomiudvalget og Teknik og Miljøudvalget, samt i relevant omfang øvrige stående udvalg.
Grønt Forums overordnede formål er at arbejde for at sikre en bæredygtig udvikling i Sorø Kommune og medvirke til at videreudvike kommunens lokale agenda 21-strategi. Grønt Forums overordnede formål er endvidere at sikre og udvikle natur og miljø i Sorø Kommune samt mulighederne for at anvende naturen.
Læs Kommissorium for Grønt Forum.
Grønt Forum holder møde fire gange årligt. Et af møderne er et dialogmøde med Økonomiudvalget og Teknik og Miljøudvalget.
Grønt Forums medlemmer
- Peter Dorff Hansen, pedh@soroe.dk, formand
- Niels Hilker, niels.hilkers@gmail.com, Danmarks Naturfredningsforening
- Jørgen E. Petersen, jep.sor@hotmail.com, Friluftsrådet
- Dorte E. Nielsen, soroeslot@stofanet.dk, Grøn Hverdag og omegn
- Jens Kristian Poulsen, jkp@stiftsor.dk, Dansk Skovforening
- Mikkel Bornø Clausen mibor@nst.dk, Naturstyrelsen
- Ivan Jensen, ibj@quellinghoj.dk, Dansk Landbrug
- Leif Møller, leif@limaka.dk, Danmarks Sportsfiskerforbund
- Michael Torp, soroe@kodriverlaug.dk, Sorø Kodriverlaug
- Lene Smith, lene@lsmith.dk, Dansk Ornitologisk Forening
- Stig Egede Hansen, seh@stiftsor.dk, Danmarks Jægerforbund
- Jørgen Tybrind, tybrind@os.dk, Naturvejlederforeningen
- Henrik Rasmussen, taagehoejhus@mail.dk, SF's miljøgruppe
- Dot Rønne Kejlbo, dot@kejlbo.dk, Sorø Ridestilaug
Sekretariatsbetjeningen varetages af Teknik og Miljø i Sorø Kommune, ved udviklingskonsulent Helle Wiben Jensen, e-mail hwje@soroe.dk eller tlf. 57 87 60 24.
Ansøgningsskema til Grønt Forums pulje
Grønt Forum udbyder årligt primo januar, en pulje, hvor skoler og daginstitutioner i Sorø Kommune kan søge midler til aktiviteter indenfor områderne natur, miljø og bæredygtighed. Hent ansøgningsskemaet her.
Grønt Forums Miljø/Agenda 21-pris
Grønt Forum uddeler en Miljø/Agenda 21-pris til en familiehusholdning, skoleklasse, daginstitution, virksomhed, forening, sportsklub osv. som har udrettet noget ekstraordinært eller originalt, der kan bidrage til en bæredygtig udvikling i Sorø Kommune. Prisen er hidtil uddelt 1. gang årligt.
Hvis du vil høre mere om Grønt Forums arbejde, kan du kontakte Grønt Forums formand Peter Dorff Hansen pedh@soroe.dk, tlf. 57 87 63 70, eller sekretær for Grønt Forum Helle Wiben Jensen hwje@soroe.dk , tlf. 57 87 60 24.
Referater fra Grønt Forums møder
Her kan du se referaterne fra de seneste fire møder:
Sortering: | DatoAlfabetisk |
---|---|
Download | 30.06.2017 - Oplæg Om Kongskilde Naturcenter 24.05.17 |
Download | 30.06.2017 - Referat af møde i Grønt Forum d. 24.05.17 |
Download | 07.03.2017 - Referat Af Møde I Grønt Forum d. 02.02.2017 |
Download | 25.10.2016 - Referat Af Møde I Grønt Forum d. 13.09.2016 |
Download | 20.06.2016 - Referat Af Møde I Grønt Forum d. 18.05.2016 |
Download | 20.06.2016 - Referat af Møde I Grønt Forum d. 26.01.2016 |
Download | 08.12.2015 - Referat Af møde I Grønt Forum d. 19.11.2015 |
Download | 25.09.2015 - Referat af møde i Grønt Forum d. 27.08.2015 |
Download | 10.06.2015 - Referat af møde i Grønt Forum d. 23.04.2015 |
Download | 09.02.2015 - Referat af møde i Grønt Forum d. 22.01.2015 |
Download | 19.12.2014 - Referat af møde i Grønt Forum d. 10.12.2014 |
Det lokale beskæftigelsesråd
Det lokale beskæftigelsesråd (LBR) har til opgave at rådgive kommunen og at samordne og udvikle den lokale forebyggende indsats for personer, der har svært ved at klare sig på arbejdsmarkedet.
Medlemmer
Det lokale beskæftigelsesråd er sammensat af repræsentanter for:
- Dansk Arbejdsgiverforening
- Landsorganisationen i Danmark
- FTF
- Akademikernes Centralorganisation
- Danske Handicaporganisationer
- Praktiserende Lægers Organisation
Formanden for arbejdsmarkedsudvalget er formand for rådet. Jobcenteret varetager sekretariatsfunktionen.
Opgaver
Det lokale besæftigelsesråd varetager følgende opgaver:
- Overvåger resultater og effekter af beskæftigelsesindsatsen i jobcenteret og rådgiver kommunen om tiltag til forbedring af indsatsen.
- Inddrages i udarbejdelsen af beskæftigelsesplanen og kan indstille til kommunen, at der sker ændringer i planen.
- På baggrund af resultatrevisionen, kan rådet indstille til kommunen, at der sker ændringer i indsatsen.
- Kan indstille til det regionale beskæftigelsesråd, at beskæftigelsesregionen tager beskæftigelsesrettede initiativer.
- Drøfter en gang årligt med kommunen en samlet strategi for kommunens etablering af og opfølgning på anvendelse af nytteindsats.
- Underrettes løbende af jobcenteret om anvendelsen af virksomhedspraktik, nytteindsats og ansættelse med løntilskud.
Beskæftigelsesplaner
Ældrerådet
Kort om Ældrerådet
Det er vedtaget ved lov, at alle kommuner skal have et folkevalgt ældreråd. Rådet består af personer over 60 år, som opstilles og vælges som enkeltpersoner. Alle borgere, der er fyldt 60 år, har stemmeret. Valgperioden for Ældrerådet følger perioden for valg til byråd og regionsråd. Ældrerådet i Sorø Kommune har ni medlemmer.
Se Ældreguide - Ældrerådet i Sorø Kommune.
Se Forretningsorden for Ældrerådet i Sorø Kommune
Se Vedtægt for Ældrerådet i Sorø Kommune.
Opgaver
Ældrerådet skal ifølge loven høres i alle forhold om ældres vilkår, før der træffes en beslutning i byrådet og de politiske fagudvalg. Ældrerådet arbejder for, at de ældre bliver informeret bedst muligt om alle forhold, der har med deres levevilkår at gøre. Det er således Ældrerådets hovedopgave at være bindeled mellem kommunens borgere over 60 år og byrådet, dets politikere og administrationen.
Ældrerådet henvender sig til politikerne og administrationen m. fl., når rådet mener, at det er påkrævet.
Arbejdsform
Ældrerådet beskæftiger sig kun med sager af principiel karakter. Rådet må ikke behandle sager for og om enkeltpersoner, men vi bruger dem undtagelsesvis som anledning til at rejse principielle spørgsmål. Normalt holder rådet møde én gang om måneden med undtagelse af juli. Møderne er ikke offentlige.
Til møderne kan der efter rådets beslutning inviteres politikere eller personer fra administrationen - herunder ældrechefen - samt andre relevante personer.
Sorø Ældreråd er medlem af Danske Ældreråd og bliver derigennem orienteret om såvel problemer som gode løsninger og tiltag fra andre ældreråd i Danmark. Gennem Danske Ældreråd har rådet mulighed for at påvirke lovgivningen i Folketinget.
Konkrete sagsområder og forhold, som Ældrerådet hele tiden har fokus på:
- Sorø Kommunes ældrepolitik
- Sorø Kommunes økonomi på ældreområdet
- Service- og sundhedspolitik for ældregruppen
- Visitering
- Hjemmepleje
- Boligforhold
- Madordninger
- Sundhedsforhold
- Transport
Kontakt
Ældrerådet lytter gerne til ideer fra kommunens ældre borgere og
deres pårørende, og du kan frit henvende dig til ethvert medlem af
Ældrerådet med sager og forhold, som du mener, rådet bør kende til.
Ældrerådet holder løbende kontakt til ældre, så deres problemer,
behov og ønsker kan blive hørt i kommunen. Din henvendelse kan være
skriftlig eller mundtlig, og du får altid en tilbagemelding, når du
henvender dig.
Medlemmer |
||
Zenia
Nielsen
|
Inge
Mortensen
|
|
Dorete
Poulsen
|
Flemming
Greve
|
Marianne Krüth |
Egon Madsen |
Michael
Foersom
Medlem |
Karin
Christensen
Medlem |
Møder og referater
Se referater fra møderne:
Sortering: | DatoAlfabetisk |
---|---|
Download | 16.04.2018 - 14 Marts 2018 |
Download | 15.03.2018 - 14 Februar 2018 |
Download | 21.02.2018 - 15 Januar 2018 |
Download | 22.12.2017 - 18 December 2017 |
Download | 22.12.2017 - 20 November 2017 |
Download | 22.12.2017 - 16 Oktober 2017 |
Download | 17.10.2017 - 18 September 2017 |
Download | 27.09.2017 - 21 August 2017 |
Download | 27.09.2017 - 19 Juni 2017 |
Download | 30.05.2017 - 15 Maj 2017 |
Download | 30.05.2017 - 10 April 2017 |
Download | 30.05.2017 - 20 Marts 2017 |
Download | 30.05.2017 - 21 Februar 2017 |
Download | 30.05.2017 - 16 Januar 2017 |
Handicaprådet
Kort om Handicaprådet
Handicaprådet i Sorø Kommune er et lovpligtigt råd, der blev oprettet som en del af kommunalreformen. Rådet blev etableret i maj 2006.
Handicaprådet er rådgivende over for Sorø Kommune i handicappolitiske spørgsmål og kan behandle alle spørgsmål af betydning for mennesker med funktionsnedsættelser i kommunen. Rådet kan tage mere generelle forhold op til drøftelse og komme med forslag til både politiske og administrative initiativer. Handicaprådet kan ikke behandle personsager.
Se vedtægter for Handicaprådet.
Handicaprådets Fokusområder
Handicaprådets primære fokusområder er:
- At udarbejde og følge op på en Handicappolitik for Sorø Kommune
- At sikre inklusion af mennesker med funktionsnedsættelser i alle kommunens initiativer, eksempelvis ved afgivelse af høringssvar
- At skabe enighed om og bred opbakning til udviklingen af vilkårene for mennesker med funktionsnedsættelser i Sorø Kommune.
Medlemmer for perioden 1. januar 2018 - 31.
december 2021
Handicaprådet er sammensat af:
- 4 repræsentanter fra Danske Handicaporganisationer: lokalafdeling Sorø
- 1 repræsentant fra Sorø Kørestolsdans
- 4 repræsentanter fra Byrådet
- 1 medlem, som er ansat i Sorø Kommune.
På sit konstituerende møde mandag den 29. januar 2018 har Handicaprådet i Sorø Kommune fået det nye formandskab på plads.
- Ny formand for Handicaprådet er Henrik Kjølby Pedersen fra Dansk Folkeparti. Henrik Kjølby Pedersen er udpeget til Handicaprådet af Byrådet.
- Ny næstformand for Handicaprådet er Iben Røstbjærg Kullberg for SIND. Iben Røstbjærg Kullberg er udpeget af Danske Handicaporganisationer lokalafdeling Sorø.
- Svend Panse fra Sorø Kørestolsdans blev genvalgt som kasserer for Handicaprådet.
- Henrik Kjølby Pedersen, Iben Røstbjærg Kullberg og Svend Panse udgør dermed formandsskabet for Handicaprådet i Sorø Kommune de næste fire år.
Se oversigt over medlemmer af Handicaprådet for perioden 1. januar 2018 - 31. december 2021.
Sekretær for Handicaprådet: Chefkonsulent Kasia Vad, Fagcenter Social og Sundhed, Sorø Kommune, e-mail: kava@soroe.dk / telefon: 57 87 62 07.
Møder og referater
Rådet holder ca. seks møder årligt og besøger løbende Sorø Kommunes tilbud på handicapområdet.
Se referater fra møderne:
Grundvandsråd Sorø
Grundvandsråd Sorø
Grundvandsråd Sorø er nedsat af byrådet som koordinationsforum til at bistå byrådet ved udarbejdelsen af indsatsplaner for grundvandsbeskyttelsen i Sorø Kommune, jævnfør §§ 12 og 13 i vandforsyningsloven. Udpegning af medlemme til Grundvandsråd Sorø sker for en byrådsperiode. I perioden 2018-2021 består Grundvandsråd Sorø af nedenstående medlemmer
Kommissorium for Grundvandsråd Sorø.
Grundvandsrådets medlemmer
- Niels Aalbæk Jensen, naaj@soroe.dk, formand
- Henrik Kjølby Pedersen, hkpe@soroe.dk, Teknik og Miljøudvalget
- Eduard Rasmussen, duebjergauto@c.dk, Privat almene vandværker
- Per Hovmand, peho@soroe.dk, Privat almene vandværker
- Anders Johansen, ajo@soroeforsyning.dk, Sorø Vand A/S
- Ivan Jensen, quellinghoej@dlgtele.dk, Dansk Landbrug
- Dansk Industri har ikke udpeget nogen
- Leif Møller, leif@limaka.dk, Danmarks Naturfredningsforening
- Jens Kristian Poulsen, jkp@stiftsor.dk, Dansk Skovforening og Stiftelsen Sorø Akademi
- Katrine Eldrup Sadowski, kasa@regionsjaelland.dk, Region Sjælland
Sekretariatsbetjening varetages af Teknik, Miljø og Drift i Sorø Kommune, ved miljøsagsbehandler Christian Holt, e-mail chho@soroe.dk eller tlf. 57 87 63 57.